Punkt

Låt mig få tala till punkt låt mig känna
att det jag känner och det jag tänker har ett värde att jag behövs
inte bara som förbrukningsvara som man kan
nöta ut byta ut kasta bort totalt ignorera och placera
där det passar för tillfället låt mig få tala till punkt
om drömmar tankar rädslor och ångest som äter upp mig
innifrånochut när illusioner krossades och jag förstod att jag inte var en viktig pusselbit
som behövs för att bilden ska bli hel utan en bricka i ett spel
som jag inte spelar
LÅT MIG FÅ TALA TILL PUNKT
om dagar jag grät kämpade torkade alla sorters kroppsvätskor
tog slag sparkar nypningar blev riven biten sliten men stod envis kvar
och trodde jag var en del av någonting större och bättre
och att jag gjorde något av evighetsvärde
låt mig få tala till punkt om att kämpa trots man inte orkar
om att inte ha kraft kvar när man kommer hem låt mig få tala till punkt
om frukostmackor som inte breds om frågor man inte orkar svara på om tvätt som inte tvättas
om middag som består av nudlar och kramar som inte orkas med
om att stänga in sig och kräva total tystnad LÅT MIG FÅ TALA TILL PUNKT
om silverdrömmar och pappersmassa majdagar inkarnation rekreation desperation
Lucifer & Ahriman och två Jesusbarn om livet döden sömnlöshet trötthet som aldrig tar slut
och dagar man bara tog sig igenom om osäkerhet mörka tankar tomhet brustna drömmar
ouppfyllda löften förhoppningar och om en människa med en förkrossad förmörkad själ
som bara ville göra det som var rätt
som bara ville följa ödet
som bara ville hitta rätt
som bara ville tala till punkt.

tack.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Går in o läser om och om igen, det är så bra!

2009-11-03 @ 13:27:58
URL: http://daggdropparogallsyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0